Femeile si cariera….de mamica!?!?

Inainte sa devin si eu mamica, nu mi-am permis nici macar o data sa vorbesc de mamici , nici ca si critica, nici ca si admiratie …in nici un fel… mi se parea ca as fi vorbit de lucruri matematice cand eu am studiat toata viata engleza si franceza!

Acum sunt si eu in "randul lor" si nu ma mai jenez sa spun tot ce am pe suflet la capitolul Definitia unei mamici si perceptia asupra vietii!

Spre exemplu, o colega  imi spunea cu putin timp in urma ca s-a decis sa renunte la job si sa se dedice cresterii fetei , acum in varsta de 6 luni…era toata un zambet, foarte multumita si incantat de decizia luata…in momentul acela mi-am adus aminte de femeia super profi, pro-cariera pe care o stiam iar o parte din mine incerca sa zambeasca inapoi pe cand cealalta parte vroia s-o intrebe: WTF is wrong with you???

Inteleg nevoia de a petrece timp cu bebelusul, de a avea grija de el…..este o afectiune pe care o ai si fata de un catelus iar daca o amplificam la nivel de bebe, well , concluzia este evidenta… si cand te indragostesti/gasesti iubirea vietii or something simti aceeasi nevoie de a petrece timp impreuna, afectiune, s.a.m.d, dar asta nu inseamna ca iti lasi cariera ca sa stai cu el!!!  Bine…mai sunt specimene care isi lasa cariera cand se marita dar aici vorbeam de Femei.

Tot universul tau plin de culori (job, viata sociala, familie, etc) devine… monocolor!?!

Sa vedem exact ce se intampla: deadline-ul unui proiect devine deadline de facut piureul bebelului in timp pentru ora de masa, meeting-urile sunt inlocuite cu orele de joaca ale bebelului, team-buildingurile cu iesirile in parc, subiectele gen "Criza financiara" cu subiecte gen "Azi nu a papat fructe!" si tot asa….wow!

Este inutil sa vorbesc de plafonarea intelectuala iminenta, insa am  o intrebare: Cand va pleca odrasla de acasa, la facultate, liceu ce faceti? Iesiti la pensie dupa o cariera extraordinara de mamica?!?(I know…i can be a bitch sometime…sau adevarul doare!)

Cand va mai bubuie mintea cu astfel de decizii, macar ganditi-va ca la origine suntem animale, prin definitie curioase si atrase de nou si apoi  la barbatul de langa voi, care si el este un animal la origine si acel animal incepe sa vada aceeasi mamica "de cariera", cu aceleasi haine, aceleasi subiecte, aceleasi , aceleasi… nimic nou.

Concluzia: copilul este o parte frumoasa, delicata a vietii unei femei dar nu viata in sine…

2 thoughts on “Femeile si cariera….de mamica!?!?

  1. Cred ca cel mai bine e sa lasi copilul pe mainile grijulii ale bonei sau educatoarei particulare – daca faci teambuilding e musai sa ai si asa ceva – iar la 20 de ani i te prezinti frumos odraslei:
    -Io sunt mama!
    -Ncantat, io sunt fi-tu (sau fie-ta, dupa caz)

    Depinde ce inseamna cariera. Candva vei inceta si cu teambuildingurile si meetingurile, ca doar de la o varsta te mai lasa balamalele, si atunci te poti intreba ceva de genu: daca bifez teabuildingurile si meetingurile si in general daca las la o parte angloromana (afacereza, vorba cantecului) eu in realitate cine sunt? Cat de mobilat sunt pe interior?

    • Buna Doru,

      In primul rand nu sunt de acord cu bonele, nu sunt capabile sa ofere copilului educatia pe care i-o poate da o bunica cu un background cultural/educational solid sau o gradinita buna.

      In al doilea rand, ideea acestui post nu este sa iti neglijezi copilul (asa cum fac mai bine de 50% din mamicile din ziua de azi, cu sau fara o cariera 😦 ), ci sa gasesti solutia ideala de a imbina viata ta profesionala si viata ta de mamica, de preferat cat mai aproape de un 50%-50%; este principiul dupa care ma ghidez eu, cel putin…

      Iar in ultimul rand sper ca vorbesc cu un tata, altfel…aceasta discutie nu-si are rostul! 🙂

      Un 2011 cat mai bun iti doresc!

Leave a Reply

